Opis Kontraktu
Droga ekspresowa S5 to jedna z największych inwestycji realizowanych w kraju. Trasa biegnąca z południa w kierunku północnym spinać będzie cztery wielkie aglomeracje: Wrocław, Poznań, Bydgoszcz oraz Gdańsk, stając się tym samym jedną z głównych dróg o podstawowym charakterze dla gospodarki kraju. Droga S5 przebiegać będzie od autostrady A1 w Nowych Marzach koło Grudziądza do Mielna na granicy z Wielkopolską.
Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, w powiecie bydgoskim, na terenie gmin: Koronowo, Sicienko, Białe-Błota, miasto Bydgoszcz.
Budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku Nowe Marzy – Bydgoszcz – granica województwa kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego” realizowana jest z podziałem na siedem odcinków:
Odcinek 1 – Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Nowe Marzy” (bez węzła) do węzła „Dworzysko” (z węzłem) o długości około 23,3 km;
Odcinek 2 – Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Dworzysko” (bez węzła) do węzła „Aleksandrowo” (z węzłem) o długości około 22,4 km;
Odcinek 3 - Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Aleksandrowo” (z węzłem) do węzła „Tryszczyn” (z węzłem) o długości około 14,7 km;
Odcinek 4 - Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Tryszczyn” (bez węzła) do węzła „Białe Błota” (bez węzła) o długości około 13,5 km;
Odcinek 5 - Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Białe Błota” (bez węzła) do węzła „Szubin” (bez węzła) o długości około 9,7 km;
Odcinek 6 - Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Szubin” (z węzłem) do węzła „Jaroszewo” (z węzłem) o długości około 19,3 km;
Odcinek 7 - Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Jaroszewo” (bez węzła) do granicy województwa o długości około 25,1 km.
Orientacyjna lokalizacja projektu na mapie Polski:
Orientacyjna lokalizacja na mapie województwa:
Celem inwestycji jest:
- stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego
o dużych prędkościach podróży; - wybudowanie odcinka drogi ekspresowej o parametrach zgodnych z obowiązującymi warunkami technicznymi
Opis Inwestycji:
Zadanie inwestycyjne zlokalizowane jest w województwie kujawsko-pomorskim, powiecie bydgoskim, gminie Osielsko, Białe Błota, Sicienko, Koronowo i niewielki fragment w gminie Dobrcz oraz mieście Bydgoszcz. Projektowana trasa przebiega w ciągu drogi krajowej: nr 5 i nr 10 od km 28+294 (istniejąca kilometracja dk nr 5) do km 264+908 [węzeł Białe Błota] istniejąca kilometracja dk nr 10) Zadanie polega na budowie drogi, w ciągu drogi krajowej nr 5 i nr 10, o dwóch jezdniach, każda po 2 pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas.
Zakres robót objętych umową:
Budowę drogi ekspresowej S-5 o długości około 13.5km o następujących parametrach technicznych:
- Klasa drogi - S o prędkości projektowej 100 km/h
- obciążenie nawierzchni - 115kN/oś
- kategoria ruchu - KR6
- ilość jezdni - 2x2 pasy ruchu w każdym kierunku (docelowo 2x3)
- szerokość pasa ruchu - 3,50m o szerokość pasa awaryjnego - 2,5m,
- szerokość pasa dzielącego z opaskami - 12,00m, (docelowo 5,0 m),
- klasa - obciążeń obiektów - A + Stanag 150
Zamówienie obejmuje w szczególności następujące roboty budowlane:
- Budowę 2 węzłów drogowych.
- Budowę obiektów inżynierskich (WS, MS, WD, PG, PZ).
- Budowę i przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych, budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych
- Budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych/serwisowych wraz ze zjazdami na przyległe działki.
- Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej Budowę i przebudowę oświetlenia drogowego.
- Wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. stałej organizacji ruchu, barier uderzeniowych, balustrad, oświetlenia, ogrodzenia.
- Budowę Miejsc Obsługi Podróżnych Budowę systemu osłony meteorologicznej.
- Budowę zasilania dla oświetlenia, meteorologicznej Budowę kanału technologicznego Budowę kanalizacji teletechnicznej dla systemu .
- Budowę urządzeń do zarządzania ruchem.
- Budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową grawitacyjną i ciśnieniową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, drenaż, osadniki i separatory, przepompownie wód deszczowych, grodzie i zastawki i inne Budowę wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych Przebudowę cieków wodnych oraz rowów i urządzeń melioracyjnych, oczyszczenie, udrożnienie i właściwe zabezpieczenie (odcięcie) istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego działania urządzeń melioracyjnych przejmujących wody z terenu i z pasa drogowego.
- Przeniesienie roślin objętych ochroną.
- Wycinkę zieleni - Zagospodarowanie terenu zielenią.
- Budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury podziemnej i naziemnej m.in. sieci wodociągowej, sieci kanalizacji sanitarnej, sieci kanalizacji deszczowej, sieci telekomunikacyjnej, sieci elektroenergetycznej napięcia, sieci gazowej wysokiego, średniego likwidacją kolizji.
- Przebudowę infrastruktury kolejowej w urządzeń sterowania ruchem, urządzeń związaną z likwidacją kolizji Wykonanie urządzeń ochrony środowiska m.in. ogrodzeń, naprowadzających, przejść dla zwierząt, ekranów akustycznych.
- Rozbiórkę obiektów budowlanych Budowę i przebudowę innych obiektów i urządzeń wyżej nie wymienionych Wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie robót oraz w okresie usuwania wad Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie.
- Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia drogi ekspresowej do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu do użytkowania i zmianą organizacji ruchu w szczególności oznakowania kierunkowego Wszelkie roboty związane z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
- Wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań - Wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do nowobudowanego układu komunikacyjnego (odcinka nr 3) wraz z ze zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.
Wszelkie inne roboty i opracowania jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.
Poniżej plan orientacyjny Odcinka 4 wraz z opisami węzłów oraz skrzyżowań: